jrfztnhg x
ČAROVNÉ KVAPKY
Zámer projektu:
• Pomocou rovesníckeho vzdelávania dosiahnuť u žiakov uvedomenie si dôležitosti vody v krajine, jej funkcií i rozmanitosť živočíšnych i rastlinných druhov v blízkosti povrchových vôd.
• Získať vedomosti a zručnosti pri monitoringu vody.
• Znížiť spotrebu vody v triedach a na toaletách. Dosiahnuť aby si žiaci uvedomili vzácnosť vody. Z čoho vyplýva naučiť sa vodou šetriť, ale aj mať úctu k vode v krajine a neznečisťovať ju.
• Udržiavať vodu v potoku i brehy potoka vo vymedzených lokalitách čisté.
Ciele projektu:
- Zvýšiť informovanosť, vedomosti, zručnosti i zainteresovanosť v oblasti čistoty vôd.
- Znížiť spotrebu vody pri prevádzke školy.
- Informovať verejnosť – okolie, komunitu, ostatné školy
Aktivity týkajúce sa 1. cieľa:
• Uskutočníme pod vedením žiakov 3 vyučovacie jednotky na témy týkajúce sa vody.
– Vyškolíme „lektorov“ – žiakov
• Budeme pracovať s odbornou literatúrou a vyhľadávať na internete
• Ako motivácia i odmena – exkurzie, besedy (čistiareň odpadových vôd, vodohospodári, rybníky v okolí..)
– Pripravíme tri vyučovacie jednotky.
• Vymyslíme scenár rozprávky k úvodnej motivácií na vyučovacej jednotke
• Ušijeme kostýmy k jednotlivým úvodným rozprávkam
• Nájdeme vhodné piesne ku každej téme, resp. melódie a upravíme text
• Vytvoríme prezentácie k témam
• Vymyslíme k témam pohybové aktivity
• Budeme pozorovať a monitorovať so žiakmi vodu v jazierku v areáli školy i v blízkom potoku Duša, i faunu a flóru vo vode i v jej okolí.
– Budeme zaznamenávať odpady aké sa našli v rieke i v jej okolí na vybranom úseku v stanovený dátum (2 krát mesačne).
– Budeme pozorovať faunu a flóru, zisťovať biologickú aktivitu.
– Budeme zisťovať základné chemické parametre.
– V prípade nadlimitu zisťovaných parametrov nahlásime znečistenie na príslušné inštitúcie.
Aktivity k 2. cieľu:
• Umiestnime informačné nápisy vyzývajúce k šetreniu vody vytvorené žiakmi (zalaminované) ku každej vodovodnej batérií v škole.
– Vyhlásime súťaž na celej škole o najoriginálnejší informačný nápis (počas hodín výtvarnej výchovy alebo triednických hodín).
– Oceníme najoriginálnejších nápisy. Víťazné nápisy nakopírujeme, zalaminujeme a umiestnime ku každej vodovodnej batérií v škole.
• Mesačné sledovanie spotreby na vodomere.
– Zapíšeme a uverejníme spotrebu vody (v tabuľkách).
– Vyhodnotíme spotrebu a prijmeme ďalšie opatrenia na zníženie spotreby.
Aktivity k 3. cieľu:
• Publikujeme na internete materiály k projektu, fotografie z realizácie projektu.
• Urobíme nástenku s aktualitami, fotografiami, tabuľkami monitoringu (nielen v škole, ale zistíme aj možnosť umiestnenia nástenných novín na obecnom úrade).
Výsledky projektu:
Kvantitatívne:
• tri prípravy na vyučovacie hodiny (so scenárom úvodnej rozprávky, textom piesne, prezentáciou i pohybovou aktivitou) – zverejnené na internete
• informačné nápisy pri každom umývadle v škole (približne 30 ks)
• tabuľka s monitoringom vody
• nástenka venovaná projektu
• fotografie z realizácie
Kvalitatívne:
• zvýšenie poznatkov žiakov o vode
• zlepšenie schopnosti a zručnosti žiakov viesť „výučbový program“
• nadobudnutie zručnosti žiakov s používaním počítača a schopnosť spracovávať údaje.
Čarovné kvapky_prezentácia.ppsx (4 MB)