ČAROVNÉ KVAPKY

 

Zámer projektu:

•       Pomocou rovesníckeho vzdelávania dosiahnuť u žiakov uvedomenie si dôležitosti vody v krajine, jej funkcií i rozmanitosť živočíšnych i rastlinných druhov v blízkosti povrchových vôd.

•       Získať vedomosti a zručnosti pri monitoringu vody.

•       Znížiť spotrebu vody v triedach a na toaletách. Dosiahnuť aby si žiaci uvedomili vzácnosť vody. Z čoho vyplýva naučiť sa vodou šetriť, ale aj mať úctu k vode v krajine a neznečisťovať ju.

•       Udržiavať vodu v potoku i brehy potoka vo vymedzených lokalitách čisté.

 

Ciele projektu:

  1. Zvýšiť informovanosť, vedomosti, zručnosti i zainteresovanosť v oblasti čistoty vôd.
  2. Znížiť spotrebu vody pri prevádzke školy.
  3. Informovať verejnosť – okolie, komunitu, ostatné školy

 

Aktivity týkajúce sa 1. cieľa:

•       Uskutočníme pod vedením žiakov 3 vyučovacie jednotky na témy týkajúce sa vody.

–      Vyškolíme  „lektorov“ – žiakov

•       Budeme pracovať s odbornou literatúrou a vyhľadávať na internete

•       Ako motivácia i odmena – exkurzie, besedy (čistiareň odpadových vôd, vodohospodári, rybníky v okolí..)

–      Pripravíme tri vyučovacie jednotky.

•       Vymyslíme scenár rozprávky k úvodnej motivácií na vyučovacej jednotke

•       Ušijeme kostýmy k jednotlivým  úvodným rozprávkam

•       Nájdeme vhodné piesne ku každej téme, resp. melódie a upravíme text

•       Vytvoríme prezentácie k témam

•       Vymyslíme k témam pohybové aktivity

•       Budeme pozorovať a monitorovať so žiakmi vodu v jazierku v areáli školy i v blízkom potoku Duša, i faunu a flóru vo vode i v jej okolí.

–      Budeme zaznamenávať odpady aké sa našli v rieke i v jej okolí na vybranom úseku v stanovený dátum (2 krát mesačne).

–      Budeme pozorovať faunu a flóru, zisťovať biologickú aktivitu.

–      Budeme zisťovať základné chemické parametre.

–      V prípade nadlimitu zisťovaných parametrov nahlásime znečistenie na príslušné inštitúcie.

 

Aktivity k 2. cieľu:

•       Umiestnime informačné nápisy vyzývajúce k šetreniu vody vytvorené žiakmi (zalaminované) ku každej vodovodnej batérií v škole.

–      Vyhlásime súťaž na celej škole o najoriginálnejší informačný nápis (počas hodín výtvarnej výchovy alebo triednických hodín).

–      Oceníme najoriginálnejších nápisy. Víťazné nápisy nakopírujeme, zalaminujeme a umiestnime ku každej vodovodnej batérií v škole.

•       Mesačné sledovanie spotreby na vodomere.

–      Zapíšeme a uverejníme spotrebu vody (v tabuľkách).

–      Vyhodnotíme spotrebu a prijmeme ďalšie opatrenia na zníženie spotreby.

 

Aktivity k 3. cieľu:

•       Publikujeme na internete materiály k projektu, fotografie z realizácie projektu.

•       Urobíme nástenku s aktualitami, fotografiami, tabuľkami monitoringu (nielen v škole, ale zistíme aj možnosť umiestnenia nástenných novín na obecnom úrade).

 

Výsledky projektu:

Kvantitatívne:

•       tri prípravy na vyučovacie hodiny (so scenárom úvodnej rozprávky, textom piesne, prezentáciou i pohybovou aktivitou) – zverejnené na internete

•       informačné nápisy pri každom umývadle v škole (približne 30 ks)

•       tabuľka s monitoringom vody

•       nástenka venovaná projektu

•       fotografie z realizácie

Kvalitatívne:

•       zvýšenie poznatkov žiakov o vode

•       zlepšenie schopnosti a zručnosti žiakov viesť „výučbový program“

•       nadobudnutie zručnosti žiakov s používaním počítača a schopnosť spracovávať údaje. 

 

Čarovné kvapky_prezentácia.ppsx (4 MB)